Blog: Decom Technology People ‘A Conversation Company’

De online wereld staat nooit stil, het is als bedrijf belangrijk om innovatief om te gaan met de online communicatie. Een bedrijf die dit doet is Decom Technology People uit Venray. Maar waarom zou de vrolijke vakspecialist op het gebied van technologiedetachering een Conversation Company zijn?

 

Allereerst, wat is een Conversation Company? Bij een Conversation Company wordt er rekening gehouden met het 4C-model. Wat houden deze vier C’s nu precies in?

  • Customer Experience. Wat is de ervaring van de klant? Veel bedrijven weten niet wat de ervaringen zijn van een klant gedurende het contact met het bedrijf. Hoe klanten deze ervaring delen met andere klanten en de markt staat hierbij centraal.
  • Conversatie. Wat zijn de meningen van klanten? Een organisatie moet gesprekken observeren, faciliteren en participeren. Ingaan op negatieve berichtgeving speelt hier een belangrijke rol.
  • Content. Hier moet je niet alleen denken aan een goed bereik op Social Media kanalen. Het is ook van belang om de juiste strategie te hebben en het contact met de klant te onderhouden. Als laatste is het als organisatie van belang om zich te profileren.
  • Collaboratie. Wat heeft de klant voor ideeën? De helft van de bedrijven luistert niet naar klanten. Een zeer kleine groep bedrijven slaagt erin om de klanten structureel erbij te betrekken.
4C-model Conversation Company
4C-model Conversation Company

Nu je wat meer weet over wat het 4C-model inhoud, gaan we dit toepassen op Decom Technology People. Hier heb ik een half jaar stagegelopen! Decom bemiddelt in gekwalificeerde specialisten in Telecom, Energie en ICT. Experts werken namens Decom voor toonaangevende opdrachtgevers in Nederland en daarbuiten.

Decom Technology People

Transformatie Conversation Company
Transformatie Conversation Company

Door het half jaar meelopen bij Decom heb ik zelf een duidelijk beeld gekregen over de strategie van Decom. Bij Decom staat Social Media hoog in het vaandel. In het afgelopen jaar heeft Decom een stap gemaakt. Op dit moment zit Decom in de Transformatiefase.

Alle uitingen van Decom op Social Media zijn in de zelfde stijl. Zo wordt er tijdens belangrijke feestdagen samengewerkt met een creatieve partij. Hoe deze content wordt geplaatst is doorgedacht, wat voor content en wanneer te posten zijn hierbij belangrijke punten.

Natuurlijk worden ook alle conversaties die met volgers ontstaan gevolgd, dit gebeurd doormiddel van Hootsuite. Ook wordt er naar de mening van de klant geluisterd. Als een kandidaat een interview heeft gehad bij Decom krijgt diegenen een tevredenheidsmail.

Decom gebruikt veel middelen om in contact te komen met kandidaten. Zo wordt er bijvoorbeeld geadverteerd in belangrijke vakbladen en wordt er bij Indeed betaald voor een betere ranking. Via deze kanalen krijgt de website van Decom veel bezoekers.

Media strategie
Media Strategie Conversation Company

Uiteindelijk als een kandidaat een positieve ervaring heeft, zal diegene Decom gaan volgen. Dit kan bijvoorbeeld op Facebook of LinkedIn. Decom wil graag dicht bij de kandidaat staan. Naar mijn idee lukt het Decom goed om de ervaring van de kandidaten te meten.

Decom gebruikt zowel Paid, Owned en Earned door elkaar heen. Maar er zit wel een daadwerkelijke samenhang in alle gebruikte kanalen. Ik denk dat Decom hierdoor in staat is om een kandidaat op het juiste moment te bereiken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s